ارتقای کیفیت خدمات سلامت در گروی هم افزایی میان معاونتهای دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ضرورت و اهمیت انجام کارگروهی گفت: بالارفتن کیفیت خدمات دانشگاهی در معاونتهای مختلف، منتج به ارایه خدمت بهتر و ارتقای سلامت جامعه میشود.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر محمداسماعیل قیداری در نشستی که روز شنبه دهم خرداد ماه با حضور اعضای هیئت رییسه، روسا، معاونان ومدیران بیمارستانها و شبکههای بهداشت و درمان دانشگاه برگزار شد، سیاستهای توسعهای و درمانی دانشگاه را تشریح کرد.
وی پرسنل و نیروی انسانی را سرمایه دانشگاه دانست و افزود: باید همکاران ما بدانند که مجموعه مدیریتی از آنان حمایت کامل میکند.
دکتر قیداری با اشاره به اینکه تغییر مدیران با تغییر روش همراه است ادامه داد: تمرکز بر این است که تغییرات با سرعت مناسب و با تمرکز بر اولویتها همراه باشد.
رییس دانشگاه تاکید کرد: نظارت کافی شرط اصلی مدیریت است.
دکتر قیداری با بیان اینکه رییس بیمارستان باید با هدف رفع چالشهای درمانی، آموزشی و رسیدگی به وضعیت شغلی، نظارت کافی امور را در دستور کار داشته باشد ادامه داد: برای دسترسی به این هدف جلسات مسمتر و مدیریت صحیح، کارآمد و موثر شرط اصلی است.
مدیریت صحیح منابع؛ محرک اصلی درمان
رییس دانشگاه گفت: محرک اصلی سیستم درمانی و خدمت باکیفیت تامین و مدیریت صحیح منابع است.
وی با تاکید بر اینکه باید تمرکز مدیران بر مدیریت کاربردی و اثرگذار باشد ادامه داد: پرهیز از ورود به موضوعات کم اهمیت و فرآیندهای زمانبر و زائد اهمیت ویژهای دارد.
دکتر قیداری ادامه داد: فرایندکاری پرسنل باید ساده و احکام پرسنل در کمترین زمان ممکن و بادقت صادر شود.
به گفته رییس دانشگاه نباید تمام سطح پاسخگویی به ستاد دانشگاه محول و ارجاع داده شود.
وی با بیان اینکه اگر پرسنل با چالشی مواجهاند باید مدیران در محیط پاسخگو و پیگیر باشند بر ضرورت انجام کارگروهی تاکید کرد.
دکتر قیداری افزود: مجموعه دانشگاه باید مشارکت همهجانبه را سرلوحه فعالیتهای خود داشته باشند و وظایف خود را بدون کم و کاست انجام دهند.
تبعیض در محیط کار پذیرفتنی نیست
دکتر قیداری گفت: هرگز تبعیض در محیط کار در دانشگاه مورد قبول وپذیرفتنی نیست، تبعیض موریانهای است که در کوتاهترین زمان ممکن همه چیز را نابود خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در پروسه واگذاری باید ارزیابی به درستی انجام شود که به نفع یا ضرر سیستم است ادامه داد: در سیستم کاری ترک تشریفات مگر به دلایل اضطرار و شرایط خاص پذیرفته نیست.
رییس دانشگاه ایجاد ساختاری مدون با عنوان شورای خیرین را با هدف تامین حداکثری منابع و ارایه خدمت باکیفیت خواستار شد.
دکتر قیداری موتور اصلی و محرکه بیمارستان را کادر درمان و مشخصا پزشکان دانست و گفت: باید برای پزشکان خصوصا پزشکان جوان و پزشکان شهرستانها وظایف شغلی تعریف کرد.
رییس دانشگاه گفت: باید حامی اصلی حقوق مردم باشیم.
دکتر قیداری با بیان اینکه نیروهای پرستاری نباید در محیط اداری مشغول به کار باشند ادامه داد: پذیرفتنی نیست پرسنلی با عنوان پرستار جذب سیستم شود و در بخش اداری فعالیت کند.
رییس دانشگاه استفاده از ظرفیت دانشجویان پرستاری در درمان را خواستار شد و این مهم را راهکار موثری در ارتقای کیفیت خدمت مطلوبتر به مردم دانست.
وی با اشاره به اینکه باید شبکهها ضمن ثبت خدمت نماینده نظارتی داشته باشند ادامه داد: بحث ثبت خدمت بسیار مهم است، بدون ثبت خدمات بسیاری از فرآیندها با چالش هدررفت منابع مواجه خواهد شد.
دکتر قیداری تاکید کرد: بالارفتن کیفیت خدمات دانشگاهی در حوزهها و معاونتهای مختلف درمانی، بهداشتی، آموزشی و توسعهای منتج به ارایه خدمت بهتر به مردم در حوزههای اصلی و ارتقای سلامت خواهد شد.
مراقبت از تجهیزات پزشکی از ایجاد مشکلات بزرگ پیشگیری میکند
رییس دانشگاه اصل مراقبت و نگهداشت صحیح تجهیزات بیمارستانی را خواستار شد و ادامه داد: مراقبتهای کوچک از بروز مشکلات بزرگ تجهیزاتی جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه هر اقدام جدید مدیریتی باید توجیه منطقی داشته باشد ادامه داد: توجه به مسایل معیشتی، حمایت از همکاران و پرسنل در کنار فعالیت اثرگذار در دستور کار است.
بر اساس این خبر، نشست تبیین سیاستهای توسعهای و درمانی دانشگاه با حضور روسا، معاونان، مدیران، روسای بیمارستانها و شبکههای دانشگاه صبح روز 10 خردادماه درتالار امام علی(ع) برگزار شد.
نظر